Adakah Anda Ingin Tahu Bagaimana Mengatasi OCD Naturally?

Adakah Anda Ingin Tahu Bagaimana Mengatasi OCD Naturally?

Adakah anda menderita dengan gangguan obsesif kompulsif? Jika ya, anda mungkin salah satu daripada berjuta-juta orang yang tidak dapat menjalani kehidupan yang normal kerana gangguan ini. Ubat boleh memberikan kelegaan jangka pendek, tetapi anda benar-benar harus cuba dan belajar bagaimana untuk mengatasi OCD secara semula jadi.

Pertama sekali, ia adalah perlu untuk bekerja di bawah sedar untuk mengurangkan keinginan tidak henti-henti untuk bertindak kompulsif anda. Oleh berjaya dalam mengubah corak pemikiran otak, ia adalah mungkin untuk benar-benar melambatkan fikiran obsesif kompulsif atau dari sub-sedar.

Hipnotisme A boleh melakukan ini dengan bekerja dengan pada bahagian bawah sedar otak anda. Kami sedar dan bawah sedar tidak selalu berfikir fikiran sama, jadi dengan membuat cadangan tertentu kepada, corak pemikiran bawah sedar boleh diubah.

Peringkat pertama hipnosis adalah untuk meletakkan pesakit ke dalam mod benar-benar santai - fizikal dan mental. Apabila ini dicapai, sub-sedar menjadi terbuka kepada cadangan yang dibuat oleh hipnotisme. Semua cadangan yang menjurus kepada pemikiran-langsung semula dari obsesi. Selepas beberapa sesi hipnosis, otak akhirnya mula berfikir kurang dan kurang tentang obsesi.

Gangguan obsesif kompulsif juga boleh dicetuskan oleh persekitaran kita dan, dalam kes-kes yang teruk, perubahan yang lengkap dalam persekitaran yang boleh mengubah corak pemikiran dan juga menghentikan gangguan ini.

Kafein, gula dan alkohol harus dielakkan oleh penghidap OCD. Makan makanan yang sihat dan bersenam tetap - satu minit berjalan pantas 30 tiga kali seminggu adalah baik untuk tubuh dan fikiran.

Tidur adalah cara semulajadi untuk mengecas semula badan-badan dan fikiran kita, oleh itu ia adalah sangat penting bahawa anda membangunkan corak yang baik tidur, dan anda mendapat banyak daripada itu. Semasa tidur, tahap tekanan kita jatuh dengan ketara.

Gejala OCD juga boleh dikurangkan dengan menggunakan makanan tambahan semula jadi, mineral dan vitamin yang dikenali untuk meningkatkan kesejahteraan emosi seseorang. Minda yang sihat akan lebih bersedia untuk menangani perasaan kebimbangan, panik dan tekanan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar