Kesihatan Alternatif dan Anda - Cari Kebaikan Naturopati

Kesihatan Alternatif dan Anda - Cari Kebaikan Naturopati

Perubatan naturopathic boleh merawat pelbagai keadaan kesihatan: gejala kehamilan untuk penyakit kronik kepada kemurungan dan kebimbangan. Pesakit mungkin akan mencari rawatan alternatif kepada perubatan konvensional, atau yang ingin mencegah penyakit masa depan dan penyakit. Bentuk yang berbeza naturopati telah digunakan dalam pelbagai budaya untuk beribu-ribu tahun, dan ia telah menjadi semakin popular dan diamalkan secara meluas di dunia Barat.

Naturopati adalah sejenis perubatan holistik, bermakna pengamal mencari punca penyakit dan bukan hanya merawat gejala. Pengamal perubatan semula jadi berusaha untuk memahami badan secara menyeluruh dan menekankan pencegahan sebagai penawar terbaik untuk semua penyakit dan penyakit. Pengamal perubatan semula jadi akan bekerjasama dengan anda untuk mengubah suai gaya hidup anda dan membina semula kesihatan anda.

Rawatan naturopathic merangkumi kesihatan fizikal, mental, emosi dan rohani dan menggunakan kuasa penyembuhan semula jadi. Terdapat beberapa kepakaran yang jatuh di bawah istilah "naturopath." Sesetengah naturopaths boleh mengkhusus dalam pemakanan, manakala yang lain mempunyai lain-lain ijazah sains kesihatan. Sesetengah naturopaths juga mungkin pakar homeopati atau terapi urut.

Rawatan naturopathic boleh termasuk diet dan perubahan gaya hidup, ubat-ubatan herba, makanan tambahan, krim topikal, ubat-ubatan homeopati, akupunktur, dan ayurveda, yang merupakan pendekatan penyembuhan semula jadi dari India. Tumpuan adalah juga pada detoksifikasi badan, yang boleh dilakukan melalui mengambil tinctures herba dan vitamin, dan menyerahkan bahan-bahan seperti kafein, alkohol dan gula.

Naturopati boleh digunakan untuk merawat sebarang keadaan perubatan, sama ada bersama-sama dengan perubatan tradisional, atau sebagai rawatan sepenuhnya berasingan. Beberapa masalah kesihatan yang biasa orang mendapatkan bantuan naturopathic untuk termasuk jerawat, asma dan alergi, sakit kepala, sakit sendi, keletihan yang kronik, gangguan pencernaan dan gejala-gejala menopaus. Naturopath A akan bekerjasama dengan anda untuk membangunkan satu pelan kesihatan dan kesejahteraan rawatan khusus yang akan mengimbangi minda dan badan anda.

Banyak rancangan kesihatan majikan kini meliputi lawatan ke naturopath itu. Lawatan ke naturopath akan menjadi agak serupa dengan lawatan ke doktor keluarga am anda. Naturopath akan bertanya tentang sejarah perubatan, pemakanan dan gaya hidup anda, dan boleh melaksanakan pemeriksaan fizikal dan mencadangkan ujian makmal. Adalah penting bahawa anda sentiasa berkongsi butir-butir apa-apa rawatan naturopathic dengan doktor perubatan anda, dan sebaliknya, kerana rawatan dan ubat-ubatan tertentu negatif boleh berinteraksi dengan satu sama lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar