Kesihatan Naturopathic

Kesihatan Naturopathic

Naturopati, kajian di sebalik kesihatan Naturopathic bermula pada awal abad ke-20. Pengikut Sebastian Kneipp, seorang paderi Bavaria yang percaya dengan kuasa penyembuhan semula jadi, yang diasaskan Naturopati dan dipopularkan dalam banyak tempat di Eropah dan Amerika Syarikat. Sebagai popularitinya meningkat, Naturopati diajar di lebih dua puluh sekolah di Amerika Syarikat. Ia mengalami penurunan dalam populariti apabila ubat-ubatan dan farmaseutikal dadah konvensional mula menguasai dunia perubatan.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, bagaimanapun, Naturopati telah membuat kemunculan semula, sejak carian dan amalan perubatan alternatif dan banyak lagi sistem semula jadi penyembuhan telah menjadi popular lagi. Sejak kebangkitan, yang Naturopati telah bersepadu beberapa amalan perubatan alternatif. Menggabungkan ubat botani atau herba, homeopati, akupunktur, perubatan ayurveda, hidroterapi dan lain-lain amalan perubatan alternatif. Walaupun penawar penyakit, penyakit, atau penyakit adalah semulajadi, bukan invasif, dan tidak toksik, penyakit itu sendiri didiagnosis dengan kaedah-kaedah diagnosis saintifik moden, kadang-kadang menggunakan mesin moden.

Kepercayaan bahawa badan itu mempunyai kuasa untuk menyembuhkan dirinya sendiri adalah kepercayaan tengah Naturopati. Malah, penyakit yang dapat dilihat atau penyakit adalah sebahagian daripada cara tubuh penyembuhan sendiri. Sebagai contoh, kepercayaan bahawa demam hanya hadir apabila badan melawan jangkitan dalaman. Ini bermakna bahawa penyakit atau penyakit yang kita dapat lihat sebenarnya adalah sebahagian daripada proses penyembuhan keseluruhan badan.

Kajian ini juga percaya bahawa badan boleh mengekalkan kesihatan melalui penjagaan semula jadi dan wajar. Naturopati percaya dalam merawat orang keseluruhan, memberi tumpuan kepada mengekalkan kesihatan. Inilah sebabnya mengapa kepentingan pencegahan sentiasa diserlahkan. Pemakanan yang dilihat sebagai satu bentuk terapi dan cara melawan penyakit, dan juga menjadi satu bentuk pencegahan.

Apabila mengikuti pelan kesihatan Naturopathic, doktor akan mengetengahkan pencegahan sebagai penawar terbaik, menggalakkan pesakit untuk makan amalan sihat sihat dan mempunyai dalam penjagaan badan. Jika penyakit atau penyakit berlaku, doktor akan lebih berwaspada untuk merawat punca penyakit dan tidak gejala. Pengamal naturopathic dan pengikutnya percaya bahawa tanda-tanda yang hanya sebahagian kecil daripada bilangan itu, dan bahawa adalah punca utama yang mendasari atau masalah yang lebih besar bahawa gejala cuba untuk menunjukkan. Merawat gejala tidak menyembuhkan seseorang daripada masalah yang sebenar.

Setelah puncanya dikenal pasti, pakar-pakar perubatan Naturopathic membolehkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri, dan merangsang proses penyembuhan ini dengan membantu badan melalui terapi yang tidak invasif. Selalunya, terapi disyorkan melibatkan perubahan diet, pelan senaman, mengambil teh dan makanan tambahan herba, terapi air, dan melihat kepada pesakit emosi kesejahteraan. Sebanyak mungkin, ubat kesihatan Naturopathic cuba untuk merawat punca disamping membantu dan kawasan lain yang menenangkan badan orang itu untuk betul mengimbangi pesakit secara keseluruhan.

Banyak orang mengikut penjagaan kesihatan Naturopathic, dan banyak negeri di Amerika Syarikat telah mula pelesenan doktor dan pengamal untuk amalan ini jenis penjagaan kesihatan. Satu bentuk semula jadi, bukan invasif penjagaan kesihatan dilihat sangat sangat hari ini, dan Naturopati adalah memimpin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar