Home Pemulihan 101 - Aloe Vera Jawapan Five Kesihatan Common dan Masalah Kecantikan

Home Pemulihan 101 - Aloe Vera Jawapan Five Kesihatan Common dan Masalah Kecantikan

Dalam masa-masa krisis kewangan global, anda akan mendapati bahawa penyelesaian terbaik untuk keperluan perubatan anda terletak dalam rawatan rumah. Ubat rumah yang paling menggunakan bahan-bahan semula jadi, menghapuskan dengan bahan tambahan, menjadi keseluruhan lebih sihat daripada yang anda inginkan. Kilang lidah buaya adalah salah satu ubat rumah itu, dan boleh digunakan untuk merawat pelbagai penyakit. Anda boleh membeli aloe pra-dibuat untuk kemudahan anda atau anda juga boleh menanam mereka sendiri.

1. kudis Canker

Memotong daun dan memerah sehingga bahan seperti gel yang keluar. Dari sini anda boleh memohon ini di gusi anda. Ambil perhatian bahawa terdapat perbezaan yang besar antara sap kuning dan gel yang jelas yang keluar - gel kuning bukan untuk dimakan, pastikan untuk memisahkan ini dari gel.

2. otot Bosan

Jika anda mempunyai bekalan minyak pokok teh, anda boleh mencampurkan ini dengan gel lidah buaya dan menggunakan ini sebagai pencuci mandi. Ia boleh menjadi sangat menenangkan dan wangi.

3. bibir kering

Sama seperti sariawan, anda boleh memohon gel aloe terus pada bibir anda. Ia akan bertindak sebagai pelembap.

4. Rambut kering

Mash daun seperti yang anda ambil lesung dan alu, menjadikan ia ke dalam bahan pes seperti. Memohon ini secara langsung pada rambut anda sebelum mandi.

5. Sembelit

Di sini, anda boleh membuat jus lidah buaya daripada kilang. Parit meninggalkan selama 10-15 minit dengan meletakkan mereka ke dalam sebuah basi, jadi sap yang akan keluar. Potong daun terbuka dan mengambil gel melekit kuning, memisahkan ia dari lidah yang jelas. Campurkan apa yang telah dapat jauh dengan 3 bahagian air dan 1 bahagian cuka untuk mengambil apa-apa lagi gel kuning. Anda boleh menggunakan pengisar untuk kelancaran ditambah.

Jika anda tidak pasti tentang apa-apa prosedur ini, sentiasa berunding dengan doktor atau pakar herba. Sebahagian daripada penyelesaian ini mungkin tidak sesuai untuk ibu-ibu menyusu atau kanak-kanak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar