Beberapa Perkara Tahu Mengenai Licorice Tea - Cari Daripada Apa yang Boleh Lakukan Untuk Anda

Beberapa Perkara Tahu Mengenai Licorice Tea - Cari Daripada Apa yang Boleh Lakukan Untuk Anda

Teh Licorice adalah minuman yang sangat popular di Asia dan Mediterranean, dan kini beransur-ansur membuat jalan ke masyarakat arus perdana. Glycyrrhizin glabra (likuoris) adalah sejenis herba yang yang biasa ditemui di Itali, Sepanyol, Iraq dan Greece. Akar Licorice mengandungi glycyrrhizin (asid glycyrrhizic) yang menyumbang kepada kemanisan - lima puluh kali lebih manis daripada gula tongkat paling! Tetapi apa yang lebih, ia mendapat manfaat kesihatan bahawa ia mendapat kredit untuk.

Licorice mempunyai banyak manfaat perubatan bahawa pengguna mencari. Akar likuoris dan serbuk akar boleh membantu untuk mengurangkan pernafasan dan saluran udara masalah, seperti batuk dan selesema biasa. Pengeluaran lendir yang berlebihan, seperti mereka yang menghidap bronkitis, boleh menyumbat saluran saluran udara. Kandungan gula yang tinggi teh Licorice dapat membantu dalam membuang lebihan mukus daripada paru-paru, membolehkan anda bernafas dengan lebih mudah.

Ini minuman bergula juga boleh membantu dalam melegakan sakit tekak dan batuk. Anda mungkin perasan bahawa pelbagai sirap batuk dan lozenges yang mempunyai likuoris di dalamnya.

Minum teh likuoris kerap juga boleh menyekat selera makan. Rasa manis boleh "menipu" badan anda untuk berfikir anda sudah penuh, dan dengan itu menghindari ketagihan makanan.

Teh glycyrrhizin inlicorice telah didapati membantu melegakan masalah perut, termasuk ulser perut. Kompaun ini menggalakkan pengeluaran lapisan mukus di dalam perut, melindunginya terhadap penembusan asid gastrik (punca mungkin ulser).

Minuman ini juga agak berkesan dalam mengurangkan sindrom menopaus. Satu kajian menunjukkan bahawa minum teh likuoris dikawal tahap estrogen dalam badan. Jika tahap estrogen naik, likuoris mengurangkan ia. Jika tahap estrogen turun, likuoris akan mendorong pengeluaran estrogen. Ini boleh memberi kelegaan kepada gejala-gejala menopaus yang tidak selesa dan mengecewakan.

Rawatan Cina konvensional menggunakan likuoris untuk merawat kencing manis. Selain daripada glycyrrhizin, flavonoid menggalakkan kesan-kesan anti-radang dalam badan. Tambahan pula, likuoris mungkin mengandungi komponen anti-virus, tetapi ini masih belum terbukti.

Wanita hamil dan individu yang mempunyai masalah buah pinggang, penyakit jantung, dan tekanan darah tinggi tidak perlu mengambil likuoris semula jadi. Sentiasa meminta nasihat perubatan profesional sebelum mengambil dalam likuoris, kerana ia mungkin berbahaya kepada anda.

Hari ini terdapat banyak minuman dan soda di luar sana yang sedap, tetapi tidak benar-benar semua yang baik untuk kesihatan anda. Jika anda sedang mencari untuk rasa dan manfaat kesihatan yang baik dalam satu minuman, teh likuoris mungkin apa yang anda perlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar