Nettle Campuran daun - 4 Faedah Kesihatan

Nettle Campuran daun - 4 Faedah Kesihatan

Nettles rasa pedih mempunyai sejarah yang panjang digunakan oleh banyak budaya, wanita bijak, pakar herba dan pengamal perubatan. Tanaman ini berkhasiat untuk hampir setiap bahagian badan dan merupakan penyembuh jangka panjang. Ia adalah makanan penyembuhan diambil setiap hari sama ada dimasak atau sebagai infusi herba. Adalah disyorkan oleh pakar herba sebagai infusi harian sekurang-kurangnya 1 cawan hingga 1 liter sehari. Berikut adalah hanya beberapa daripada banyak manfaat kesihatan nettles.

o Mengembalikan tenaga Nettles baik untuk saraf dan neuron, chakra dan sistem keseluruhan bertenaga anda. Penggunaan jangka panjang campuran harian membantu mereka yang mempunyai masalah kronik seperti alahan, demam alergi, virus Epstein-Barr, AIDS, radang saraf seperti sakit pinggang dan sciatica, keletihan yang tidak dapat dijelaskan dan keletihan.
o buah pinggang dan adrenal Tonic-Nettles boleh memulihkan sel-sel buah pinggang, batu dalam buah pinggang atau pundi kencing dan sakit di buah pinggang. Nettles baik untuk melegakan pengekalan air dan kronik jangkitan saluran kencing.
o Meningkatkan Penghadaman-Nettles nada hati, pundi hempedu dan limpa. Ia boleh menyembuhkan ulser di dalam perut dan usus. Dan ia melegakan sembelit dan cirit-birit.
o Menguatkan pernafasan System-Minum nada infusi setiap hari dan menguatkan sistem pernafasan, terutama bagi mereka yang mempunyai penyakit paru-paru yang teruk. Anda juga boleh minum ini campuran untuk selesema dan selesema, asma, batuk, bronkitis dan radang paru-paru.

Untuk membuat rendaman di, kualiti pembelian kering daun melukakan hati. Meletakkan kira-kira 1 auns dalam balang kaca liter. Tuangkan air mendidih ke atas untuk mengisi dan kacau daun di sekitar untuk pastikan ia direndam. Cap dan biarkan ia ditetapkan untuk 2-4 jam. Tekanan dan minum panas atau ais dengan madu jika, dikehendaki. Anda juga boleh mencampurkan dengan oatstraw dan daun komprei untuk manfaat lebih ditambah.

© 2009 Shanna Ohmes

Tidak ada komentar:

Posting Komentar