Holistik Rawatan Resdung - Mengapa Anda Perlu Merawat Jangkitan Sinus Anda Dengan Rawatan Holistik

Holistik Rawatan Resdung - Mengapa Anda Perlu Merawat Jangkitan Sinus Anda Dengan Rawatan Holistik

Sinusitis adalah nama yang teknikal memberikan kepada jangkitan dalam Sinus. Jangkitan pada sinus sering boleh berlaku apabila membran dalam hidung yang terlibat dengan pencemaran, sejuk, alahan atau pendedahan kepada kering atau udara sejuk. Ini menyebabkan halangan dalam pergerakan lapisan hidung. Kebanyakan pakar perubatan berpendapat bahawa rawatan resdung holistik, berdasarkan prinsip-prinsip semula jadi, memang penawar terbaik untuk resdung.

Rawatan resdung holistik akan melibatkan mengambil beberapa langkah yang akan berkesan dalam membantu anda untuk menghilangkan resdung. Adalah penting bagi orang-orang yang mengalami resdung, minum banyak air secara berkala sepanjang hari. Terdapat banyak yang percaya bahawa meminum cecair menyediakan salah satu yang terbaik rawatan resdung holistik. Minum teh panas boleh membantu mengurangkan jangkitan dan sup ayam panas juga boleh membantu dalam hal ini. Apabila anda minum banyak air, warna air kencing anda akan menjadi lebih ringan yang menunjukkan bahawa ini rawatan resdung holistik bekerja.

Pengambilan cecair juga akan membantu melincirkan membran mukus, mengeluarkan lendir lebih cepat dan meningkatkan pergerakan silia. Pastikan anda tidak termasuk kopi daripada senarai cecair panas kerana doktor akan pasti tidak mempunyai satu ini dalam senarai mereka! Kopi boleh memberi kesan negatif ke atas apa-apa rawatan resdung holistik.

Memampatkan panas digunakan untuk muka adalah satu lagi bentuk rawatan resdung holistik. Ini memampatkan panas akan membantu meningkatkan peredaran darah, yang juga akan membantu mempercepatkan pergerakan silia. Proses memohon memampatkan panas untuk muka adalah agak mudah. Apa yang anda perlukan adalah tuala basah yang telah direndam di dalam air suam. Guna tuala untuk muka selama beberapa minit. Anda boleh mengulangi proses sepanjang hari seperti yang diperlukan.

Satu lagi rawatan yang disyorkan untuk mereka yang mengalami resdung adalah bahawa mereka perlu mendapatkan banyak rehat. Jika anda mengalami jangkitan pada sinus anda, ia adalah penting bahawa anda berehat pada hujung minggu dan bukannya berada di luar dan kira-kira di udara. Ini akan memberikan badan anda dan minda anda masa yang diperlukan untuk berehat dan akan membantu anda untuk sembuh pada kadar yang lebih cepat.

Mencari rawatan semulajadi dan lengkap pasti akan menjadi cara terbaik untuk mengubati masalah resdung anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar